5 вересня 2019 р.

Картинки по запросу оцінювання учнів 2 класу нуш

Шановні колеги, зважаючи на значну кількість питань щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 2 класів НУШ, надаю деякі роз'яснення.
 Міністерством освіти і науки України № 1154 від 27.08.2019 було затверджено Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу. 
Ось основні тези даного документу:
- Навчальні досягнення учнів 2 класів підлягають формувальному, підсумковому тематичному та підсумковому завершальному оцінюванню.
- Оцінювання результатів навчання учнів у других класах здійснюється вербально.
Формувальне оцінювання
- Формувальне оцінювання здійснюється постійно.
- Об'єктами формувального оцінювання є процес навчання, а також результат навчальної діяльності на певному етапі навчання.
- Критерії оцінювання визначаються вчителем (із поступовим залученням учнів).
- Орієнтирами для визначення критеріїв формувального оцінювання є вимоги до обов'язкових результатів навчання та компетентностей учнів початкової школи, визначені Державним стандартом та очікувані результати, зазначені в освітній програмі.
- Педагогічне спостереження (навчальні результати, активність, зацікавленість, мотивація, взаємодія у групі (парі)) вчитель веде протягом року.
- Результати педагогічних спостережень рекомендовано фіксувати у зошиті спостережень учителя. 
- Зошит спостережень учителя ведеться у довільній формі, є його особистим документом та не підлягає перевірці з боку адміністрації.
- Альтернативою зошиту спостережень може бути заповнення індивідуальної картки навчального поступу учня та оцінювальний аркуш для групи. (див. наказ МОН № 1154 від 27.08.2019).
Портфоліо
- У другому класі діти започатковують ведення портфоліо у вигляді папки з прикріпленими аркушами таблиці, малюнками, діагностичними та іншими письмовими роботами; їх результати, а також результати творчої та проектної діяльності учнів.
Само- та взаємооцінювання учнів
- Таке оцінювання організовується на регулярній основі.
- Шкали такого оцінювання рекомендовано застосовувати на вибір учителя: трирівневу - "мені ще варто попрацювати - я тренуюся - мені вдається"; шкалу свідоцтва досягнень (див. наказ МОН № 1154 від 27.08.2019) або розроблену вчителем самостійно.
Підсумкове тематичне оцінювання
Підсумкове тематичне оцінювання здійснюється вербально за результатами виконаних діагностичних робіт, розроблених на основі компетентнісного підходу, які можуть бути усними чи письмовими у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо.
- Обсяг діагностичних робіт визначають з розрахунку прогнозованого часу на виконання завдань учнями. У другому класі тривалість виконання діагностичної роботи не повинна перевищувати 35 хвилин (із 40 хвилин уроку: 5 хвилин відводять на інструктаж, 35 хвилин - на виконання роботи).
- Усі діагностичні роботи проводяться протягом навчального року, дотримуючись структурування програмового матеріалу логічно завершеними частинами.
- Проведення діагностичних робіт учитель передбачає у календарно-тематичному плані, орієнтуючись на кількість тем із кожного предмета.
- Рекомендовано проводити діагностичні роботи з мовно-літературної, математичної та природничої освітніх галузей.
- Діагностика навчальних досягнень учнів з технологічної, інформатичної, соціальної і здоров'язбережувальної, громадянської та історичної галузей може відбуватися у складі комплексних компетентнісноорієнтованих робіт у межах інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Проведення окремих діагностичних робіт з цих галузей не передбачено.
- Діагностичні роботи з мистецької та фізкультурної освітніх галузей не передбачено.
- Письмові діагностичні роботи учні проводять у зошитах для діагностичних робіт або на окремих аркушах, бланках.
Результатом оцінювання діагностичної роботи є оцінне судження (за свідоцтвом досягнень) або вербальна оцінка, за вибором учителя.
Класний журнал
- У Класному журналі (права сторінка "Зміст уроку") фіксують факт проведення діагностичної роботи; у колонці під датою (ліва сторінка) - проведення уроку.
- Діагностичні роботи можуть зберігатися в учнівському портфоліо.
- Документами, які свідчать про результати навчання учнів і підтверджують факт досягнення ними навчальних результатів, є робочі зошити учнів, робочі аркуші з виконаними роботами, зошити для діагностичних робіт, учнівські портфоліо.
- Зошити для діагностичних робіт, учнівські портфоліо рекомендовано зберігати у школі.
Підсумкове завершальне оцінювання
Підсумкове завершальне оцінювання навчальних досягнень учнів передбачає узагальнення інформації про їхній навчальний поступ протягом навчального року.
- При цьому не передбачає проведення окремих діагностичних робіт.
- Результати підсумкового завершального оцінювання учитель визначає на основі власних педагогічних спостережень, результатів тематичного оцінювання, аналізу учнівських портфоліо та фіксує у Класному журналі та Свідоцтвах досягнень.
- У Класному журналі на сторінці "Зведений облік навчальних досягнень учнів" учитель записує рішення педагогічної ради про переведення учнів до наступного класу.
- У протилежному випадку - учні можуть продовжити навчання за індивідуальним навчальним планом або залишитися на повторний курс навчання за письмовим зверненням батьків (з відповідним записом рішення педагогічної ради).
- Свідоцтво досягнень заповнюється вчителем двічі на рік: жовтень - перша частина, травень - перша, друга частини. Оригінал надається батькам, а його завірена копія зберігається в особовій справі учня в школі.

Інформація про формувальне та підсумкове оцінювання результатів навчання учня є конфіденційною. Вона обговорюється лише під час індивідуальних зустрічей учителя з учнем та його батьками або консультацій з фахівцями, які беруть участь у розробленні індивідуальної траєкторії розвитку учня.









Відбулася публічна презентація Перспективного плану розвитку Ізянського ЗЗСО І - ІІІ ступенів Хустської міської ради Закарпатської області  ...